Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Закохана у канцелярію

Катерина Спориш

Тематичний тиждень

Тетяна Кравчук, засновниця компанії з гуртово-роздрібної торгівлі канцтоварами KancBaza, розповіла «Будуй своє», чому саме бізнес обрав її, а не навпаки, і чи складно жінці у цьому бізнесі. А ще — скільки знадобилося грошей для відкриття власної справи та чого коштують помилки.

— Тетяно, чому ти обрала для бізнесу канцелярські товари, а не будь-що інше?

— Не я обирала бізнес, це він обрав мене (посміхається). Близько 1,5 року я пропрацювала у компанії, що продавала канцелярські товари. Тоді й отримала гарні навички, серед яких — уміння ставити чіткі цілі і досягати їх, керування людьми тощо, за що я дуже вдячна.

Разом з корисними навичками у мене з’являлися задуми стосовно покращення роботи підприємства — що саме оптимізувати, як пришвидшити процеси тощо. Але ці ідеї так і лишались ідеями, допоки я була найманим працівником.

Втім, і це — не найголовніше. А зовсім інше — я закохалася у канцелярію, тому що цими дрібничками на кожний день люди користуються мало не з народження та й протягом усього життя.

Отже, я визначила напрямок подальшого бізнесу — продаж канцелярських дрібничок від провідних світових виробників, якісних та безпечних для організму людини, що не шкодять здоров’ю дітей чи дорослих, з обов’язковими санітарно-гігієнічними висновками.

Щодо концепції, то спочатку я вирішила запропонувати канцелярські товари на будь-який смак. Вже пізніше додала позиції для розвитку творчих здібностей.

— Скільки вклала грошей у старт?

— Власних коштів — 1 тис. грн. Цієї суми вистачило на підготовку юристом документів для відкриття підприємства. Нестача грошей змушувала мене постійно рухатися та шукати виходи із ситуації. Один з яких — працювати із замовниками за передоплатою, а з постачальниками — післяплатою. І таким чином вигравати час, а разом з ним — отримувати можливість орендувати невеличкий офіс.

— А як ти шукала клієнтів?

— Стукала в усі двері — усюди, де людей могли б зацікавити наші товари. Це були і дитячі гуртки з розвитку творчості, і приватні підприємства, і виробництва, адже та або інша канцелярія потрібна будь-де й будь-кому.

На старті моїм головним завданням було розказати про себе світові, зацікавити людей своїми пропозиціями та товарами — і зробити їх клієнтами. Пізніше зусилля принесли результат — ми отримали і гуртових, і приватних клієнтів.

— Як щодо просування в інтернеті?

— Ми ведемо сторінки у соціальних мережах — Facebook, Instagram, де розповідаємо про оновлення, акції, подарунки. Наприклад, нещодавно проводили акцію до Дня святого Миколая, про що написали у соцмережах. Окрім соціальних мереж, просуваємо товари на платформі Prom.ua, де розміщений наш сайт. До речі, завдяки сайту на цьому маркетплейсі ми отримуємо найбільше замовлень з каналу е-commerce!

— Чи є найпопулярніший товар?

— Серед 8 тис. товарів такого немає. Але у покупців існує прив’язка до дати чи сезону. Так, коли наближається початок навчання у школі, вишах, інших навчальних закладах, люди активно купують шкільне приладдя: кулькові ручки, зошити та інше. Перед Новим роком людей цікавлять інші товари.

— Тетяно, чи складно тобі у бізнесі?

— Мені бути у бізнесі — супер. І на це є кілька причин.

По-перше, власна справа — це свобода у порівнянні з положенням, коли ти найманий працівник, але й велика відповідальність. У KancBaza я — капітан усього, особисто приймаю рішення та обираю напрям руху підприємства.

По-друге, бізнес подібний до спорту, де так само є цілі, вершини, і є їхнє досягнення. Від процесу досягнення цілей — малих і великих — я отримую величезне задоволення.

По-третє, це постійна боротьба з самим собою, особливо зі страхами. Та й недивно, оскільки у власній справі цього забагато: існують і ризики, і щоденна величезна відповідальність за людей. Однак я обожнюю те, що роблю, і рухаюся далі!

— Чи були у тебе помилки в бізнесі?

— Помилки? Вони були, є, і напевне будуть у подальшому. Траплялось різне — і помилки у веденні фінансової звітності, і помилки при найманні людей на роботу, особливо у роботі з фрілансерами тощо.

Проте я зрозуміла таку річ: помилки потрібні не для того, аби їх помічати. А для того, щоб їх проаналізувати, і надалі працювати над ними. Це — копітка праця.

— Наостанок розкажи про плани.

— Наразі я збираюся масштабувати бізнес, разом з цим планую розробити певні стандарти в компанії. Якщо говорити про плани на декілька років, то прагну, щоб уже за 5 років KancBaza масштабувалася до 60 точок з продажу товарів в усіх регіонах країни та входила у топ-5 найбільших українських компаній.

Тематичний тиждень

АТ "Ощадбанк"