Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Зрозумій свого покупця

Катерина Спориш

Тематичний тиждень

Євгенія Медвєдєва, співзасновниця ABM Cloud, в рамках Всеукраїнського ритейл саміту під час інтерв’ю «Будуй своє» розповіла про правила персоналізованого маркетингу та дала цікаві поради для мікро- та малого бізнесу, які працюють в ритейлі як онлайн, так і офлайн.

Інформаційна довідка. ABM Cloud — київська IT-компанія. Підприємство вже 15 років розробляє та впроваджує хмарні рішення для бізнесу. Мета програмного забезпечення — автоматизація ланцюжка постачання продукції: управління запасами (виробництво, дистрибуція, ритейл), транспортом, магазинами і аптеками, складами, управління грошовими потоками. Також це платформа лояльності, управління торговими агентами, поличним простором (мерчандайзинг), мобільна аналітика.

Наразі ABM Cloud працює з клієнтами у 15 країнах світу: Україна, Казахстан, Угорщина, Білорусь, Азербайджан, Грузія, Бірма (Ємен), Індонезія, ОАЕ, країни Європейського Союзу.

— Отже, Євгеніє, що перш за все порадиш власникам невеликих ритейл онлайн- і офлайн крамниць?

— Передусім потрібно діяти і не боятися. По-друге — рухатися вперед. Адже дія — це найголовніший драйвер і фактор успіху.

Під останнім мається на увазі встигнути, успіти — як зараз модно говорити. Це означає: варто діяти. Тобто якщо тільки сидіти та читати книжки, і займатися лише цим, нічого не роблячи, то нічого не вийде.

Окрім дій, важливо спостерігати за іншими. Також — дізнаватися, на які «граблі» натрапляють компанії у твоїй галузі, ніші. А ще — що саме вони роблять та які результати отримують.

— Ну, а як дізнатися, у кого які «граблі» трапляються?

— Підприємці можуть бачити, як це роблять конкуренти. Тобто якщо ти займаєшся інтернет-торгівлею в тому або іншому сегменті, то знайди яку-небудь компанію, що створює подібний успішний бізнес. Це може бути навіть компанія з-за кордону, не лише в Україні. Коли знайдеш таких, то піддивися, які кроки роблять вони, та знайди приклади для себе.

Якщо ж ти зовсім унікальний у своїй ніші, тоді отримуй досвід і швидко трансформуйся, роби висновки з цього досвіду. Тобто роби що-небудь, навіть зовсім невеличке. Адже підприємництво — це чудова можливість реалізувати свій потенціал, що особистісний, що творчий. У підсумку з невеликої компанії може зрости ціла імперія. Таких прикладів достатньо в історії.

— Що порадиш читачам «Будуй своє» стосовно персоналізованого маркетингу?

— Потрібно спілкуватися та розуміти свого клієнта. Це зробити просто, якщо бути присутнім у власному магазині. Тобто у дуже маленькому магазині власник навіть може взяти на себе роль продавця-консультанта. Це означатиме, що продавець не тільки продаватиме або відвантажуватиме товар. Він ще й ставитиме запитання покупцям, як-от чому та для чого людина завітала саме до цієї крамниці тощо.

В такий спосіб збираються дані та створюється так званий портрет клієнта. Саме він дає розуміння, хто твій клієнт та чому він до тебе приходить, і яка у нього базова потреба. На останню й потрібно цілитися.

До речі, для цього потрібні не гроші, а творчість і бажання спілкуватися з клієнтом, відчувати його. Іншими словами, це так званий контакт з клієнтом. Його можна підтримувати за допомогою цікавого корисного контенту (фото/відео, публікації, тексти/поради тощо. — Ред.), який ти даси йому.

Наприклад, цей клієнт підписаний на тебе де-небудь у соціальній мережі. Не слід намагатися себе рекламувати, пропонуючи купити продукти. Краще давати йому корисний контент. У підсумку клієнт стане більш лояльним до тебе і твого бізнесу.

Тому моя порада — по-перше, доклади зусиль задля створення відповідної тематичної групи у Facebook. По-друге, доклади зусиль, щоб набрати там велику кількість підписників. Все це — для того, аби ділитися із ними цікавим та якісним контентом.

— Що далі?

— Насправді існує багато сфер, де треба докладати зусиль. Але все починається з малого — коли накопичується інформація про своїх покупців. Пізніше можна застосувати систему лояльності. Як-от картки, унікальні пропозиції для клієнтів, від яких неможливо відмовитися.

Тож розвивай свій бізнес та «Будуй своє» будь-де і будь-коли!

Тематичний тиждень

АТ "Ощадбанк"